Kako v 3. korakih slabe navade spremeniti v dobre?
Vsi ljudje imamo navade – ali se jih zavedamo ali pa na nas delujejo avtomatsko (»smo na avtopilotu«). Ene na nas vplivajo pozitivno, spet druge pa nas lahko na dolgi rok uničujejo. Še posebej sedaj, v današnjem svetu je pomembno, kakšne navade oblikujemo. Navade so tiste, ki nas »rešijo«, ko nam zmanjka motivacije. In trenutno je za nekatere izmed nas težko vzdrževati takšne navade, kot smo jih imeli prej. Posledično ne vzdržujemo tudi pozitivna čustva. V nejevoljo nas nemalokrat spravljajo tudi navade drugih ljudi. Del reševanja problema in iskanja rešitve, ni samo v tem, da razumemo kako navada deluje, (tj. v smislu: Takšno navado imam zaradi problemov v otroštvu) ampak je stvar bolj v tem, kdo si in kdo želiš biti ter postatibolj strateški v načinu razmišljanja.
Pozitivna psihologija, NLP in Čustvena inteligenca so ravno zato rešitev in več kot odlična alternativa tradicionalni psihologiji, saj se ne osredotočajo več zgolj na stvari, ki jih ne želimo več početi, temveč deluje proaktivno: kdo želimo postati.
Paretovo načelo
Paretovo načelo temelji na trditvi, da 20 odstotkovvloženega dela povzroči 80 odstotkov uspeha. Pomembno je torej, da se pri svojem poslu osredotočimo na tistih 20 odstotkov nalog, ki so najpomembnejše. Na primer nosimo zgolj 20 odstotkov oblačil, ki jih imamo v omari. Paretovo pravilo drži tudi v podjetjih. Dejstvo je, da v večini primerov 20 odstotkov strank prinese kar 80 odstotkov prihodkov. 20 odstotkov zaposlenih bo prineslo kar 80 odstotkov dobička, medtem ko bo drugih 20 odstotkov povzročalo 80 odstotkov vseh težav. 20 odstotkov rezultatov, ki jih uživamo na naš najboljši dan, so v 80 odstotkih refleksija, kako preživljamo »navadne« dni.
3. koraki do spremembe
Znanstveniki so odkrili 3. korake po katerih si izoblikujemo nove navade.
1. Kaj je sprožilec navade?
Vse se začne v nas, oziroma v nečem, kar je navado povzročilo – lahko gre za notranji sprožilec, v telesu, lahko je zvok (negativni notranji dialog), neka slika..lahko je čustvo.
Slabe navade in čustva à Prenajedanje je zgolj rezultanta slabih navad in čustev, ki jih doživljamo. V svetu čustvene inteligence pravimo temu čustveno samozavedanje; torej jemo, ne zato ker bi bili lačni, ampak ker se počutimo osamljene. Čustvena inteligenca je več kot zgolj empatija; zajema kar 16 označevalcev. Pomeni, pametneje in z zavedanjem ravnati s svojimi čustvi. Čustveno samozavedanje pomeni, da vemo, kakšno občutke čutimo in zakaj. Lahko pa gre za zunanji sprožilec, tj. Sprožilec, ki pride iz okolice – nekaj vidimo, nekdo nam nekaj reče, bojimo se, lahko se nam spreminja temperatura v telesu, ki nas vrže iz tira.
Če nismo dobri v zavedanju navad ali čustvih,
bi predlagali, da gremo vase in občutimo,
kakšen občutek to je. Kaj občutimo?
2. Kaj je navada?
Navada sama je izvedba vedenja. To je naše zunanje obnašanje, komunikacija z zunanjim svetom. Lahko je to navada, da gremo v fitnes, navada, da preveč govorimo, navada, da premalo govorimo, navada, da ne znamo reči ne. Lahko pa je naša navada notranjega značaja – imamo notranje dialoge, kjer sam sebi govorimo bodisi pozitivne, bodisi negativne stvari.
3. Kakšna je naša korist?
Kaj je pozitivno čustvo, ki ga želimo z navado doseči? kaj je pozitivna namera, ki leži za tem vedenjem? Vsekakor imamo od te navade neko korist, sicer tega ne bi delali.
Miselna vaja
Sedaj vam je ta proces zaveden in lahko premislite glede pozitivnih navad, ki jih imate.
Lahko je to da se z lahkoto motivarate za neko stvar; kaj vas žene? Kaj je sprožilec? kaj je pozitivno čustvo? Kaj si rečete? Lahko je tudi pravilo; npr. vsak dan ob 8 zjutraj MORAM..; vsak dan meditiram…
Zavedati se moramo sprožilca, kajti sprožilec je čustvo; kako ga zamenjati?
Napišite, kaj lahko naredite, da zamenjate čustvo?
Lahko se igramo s sprožilcem (ga oddaljimo, pomanjšamo ipd) Pri treningih Čustvena Inteligenca uporabljamo različne tehnike, s katerimi to lahko naredimo.
Kaj je torej sprožilec? In kaj je čustvo?
Za pozitivno čustvo, dobre navade še bolj povečamo, z namenom, da postanejo še bolj pozitivne. Zakaj v sebi mislite, da morate začeti s pozitivnim obnašanjem?
Pomislite, kakšno je obnašanje, in sedaj kako bi izgledalo, če bi se tako obnašali?
Točno si predstavljajte, kaj vidite, kaj slišite, kaj čutite? Kakšno je občutje?
Kaj je korist? Se počutite, da ste boljša oseba? Kaj je pozitivna namera?
In sedaj lahko ponovimo za negativno čustvo; Kaj je sprožilec? Ponavadi, če se ne zavedamo, je verjetno čustvo– utrujenost, dolgočasje,…Nekaj, kar niti ni tako jasno, in vizualno v mislih. Možno pa je tudi, da ne ugotovimo, kaj je. In kadar ne vemo, preverimo, kaj počnemo tik pred tem. Torej premislimo, kaj je v ozadju.
Najpomembnejši korak…
Najpomembnejši korak v tem procesu je tretji; tj. razumevanje, kakšno vrednost nam naša navada prinaša, kaj je naša korist. Saj ko razumemo kakšna je naša korist lahko, kljub temu, da ne moremo preprečiti sprožilca, še vedno dosežemo pozitivno čustvo.
Recimo imamo navado, da smo energijski in navdušeni, ko smo v krogu z ljudmi; sedaj tega ne moremo narediti; Kako lahko še vedno to občutimo? Brez da vidimo prijatelje? Kako še lahko sami naredimo nekaj (brez zoom-a, kjer vidimo prijatelje). Kako dosežemo pozitiven impulz v drugi obliki? Na drugačen način?
Če želimo prenehati z negativno navado, moramo najprej raziskovati, kakšna je korist od nje in potem najti različne načine, skozi katere, lahko še vedno dosežemo to pozitivno čustvo in namero. V tem primeru učimo svojo nevrologijo, da bomo še vedno dobili pozitivni impulz. Na začetku bomo najverjetneje zanič, saj še nismo kompetentni. Vendar s predanostjo in treningom, nam uspeh ne uide. Ko novo navado vadimo ves čas, se naši možgani spremenijo v pozitivne. Pride do tega, da se možgani spremenijo in nove navade postanejo del nas, del naše nove resničnosti. Na tak način lahko prenehamo s slabo navado. Vendar ne zaradi impulza bolečine, temveč zaradi tega, ker dobivamo pozitivne impulze, da se lahko pomikamo naprej.
»Smo tisto, kar počnemo vedno znova.
Odličnost ni dejanje, temveč navada.« Aristotel
Za konec pa še kratek filmček, ki ilustirirano prikaže, kako lahko naše vsakodnevne odločitve vplivajo na naše življenje.
Nevro inštitut čustvena inteligenca deluje pod blagovno znamko Zeleni Biser, katerega namen je zviševati čustveno inteligenco v Sloveniji in na globalnem trgu. Naše poslanstvo je s pomočjo znanstvenih pristopov opolnomočiti ljudi, da si ustvarijo zdravo, navdihujoče in izpopolnjujoče življenje. Verjamemo, da bo aktivno izvajanje čustvene inteligence vsem nam pomagalo ustvariti več miru, blaginje in boljši svet. Hkrati želimo postati globalni ponudnik EQ treningov in retreatov.
To spletno mesto uporablja piškotke, da vam lahko zagotovimo najboljšo možno uporabniško izkušnjo. Podatki o piškotkih so shranjeni v vašem brskalniku in opravljajo funkcijo prepoznavanja, ko se vrnete na naše spletno mesto in pomagajo pri razumevanju, kateri deli spletnega mesta se vam zdijo najbolj zanimivi in koristni.
Nujno potrebni piškotki
Nujno potrebne piškotke bomo na vašo napravo vedno nameščali, saj brez njih naša spletna stran ne deluje pravilno.
Če onemogočite te piškotke, vaših nastavitev ne bomo mogli shraniti. To pomeni, da boste morali vsakič, ko obiščete to spletno mesto, piškotke znova omogočiti ali onemogočiti.
Analitični piškotki
Ti piškotki zbirajo informacije o tem, kako se obiskovalci vedejo na spletni strani z namenom izboljšanja funkcionalnosti spletne strani (npr: katera spletna stran je najbolj obiskovana). Ti piškotki ne zbirajo informacij, preko katerih bi lahko identificirali uporabnika. Vse informacije, ki jih ti piškotki zberejo, so anonimne.
Prosimo omogočite nujno potrebne piškotke, da bomo lahko shranili vaše nastavitve!